Overslaan naar content

Finance Manager

Herent, Vlaams Gewest, BelgiëManagement

Functieomschrijving

Ambities

Hotel Hungaria wil de komende jaren zijn marktpositie versterken en inzetten op een versnelde groei. Voor deze scale-up zijn we op zoek naar een finance manager. 


Hotel Hungaria is een media- en marketinghuis gekend van projecten als Onze Natuur, Huis Gemaakt, Dagelijkse kost en communicatiecampagnes voor grote merken en organisaties als BOIC, FEBELGRA, DPG Media … .


Als Finance Manager ben je eindverantwoordelijke voor het ontwikkelen van het financieel beleid, de budget- & controlecyclus, consolidatie, de boekhouding en het tax-management voor de organisatie.


Daarnaast zal je met je financiële expertise een aantal financiële dossiers trekken (bv.: co-financiering voor fictie en non-fictie projecten, tax shelter, sponsor- subsidiedossiers) en samen met een externe jurist de juridische dossiers opvolgen.


Belangrijkste uitdagingen

  • Uitbouwen van een performante financiële organisatie en een hecht finance team van bekwame experten (4-tal) met het oog op een kostenefficiënte en kwaliteitsvolle werking en het garanderen van een optimale dienstverlening en resultaten.

  • Het optimaliseren van een heldere en correcte rapportering, in co-creatie met de belangrijkste stakeholders.

  • Voorstellen van de financiële resultaten aan de Raad van  Bestuur en het Dircom en Raad van Bestuur adviseren op vlak van belangrijke financiële aspecten die een impact hebben op de bedrijfsvoering en de business op korte en lange termijn.

  • Adviseren van Business Unit Leaders en de Raad van Bestuur op vlak van financieel beheer van onze organisatie.

  • Ondersteuning van de Business Unit leaders om de ambities en de rendabiliteit binnen de Business Units te realiseren.

  • Relaties opbouwen en beheren met interne & externe stakeholders met het oog op het begrijpen van de business uitdagingen en noden op vlak van finance ondersteuning en met het oog op het tot stand komen en behouden van goede partnerships.

  • Coördineren van diverse projecten in het kader van groei, verbeteren van efficiëntie en digitalisering en het optimaal begeleiden van de voortdurende verandering die hiermee gepaard gaat.

  • In het kader van ESG data verzamelen, rapporteren, voorstellen formuleren, om zo de organisatie duurzaam te laten groeien en certificering als B corp te realiseren.

Vereisten

Je aanpak kenmerkt zich door

  1. Hands-on mentaliteit en zin voor pragmatiek.

  2. Het vermogen om uit te zoomen en een high level overzicht te bekomen, maar in de details te kunnen en durven duiken waar nodig.

  3. Het correct inschatten van en inspelen op de nood van de stakeholders.

  4. In keuzes durven adviseren, ook als je niet over alle details beschikt.

  5. Goesting om mee te bouwen, waarbij status en ego van ondergeschikt belang is (je rapporteert aan de CEO).


Je hebt een proven track record op het vlak van

  • People Management skills: het team evalueren en bijsturen om zo te bouwen aan een stabiel en performant team, met oog voor motivatie en coaching in hun persoonlijke groei naar de competenties die we voor de toekomst nodig hebben.

  • Strategie uittekenen en architect van finance organisatie & processen: vooruit denken over wat we als groeiende organisatie nodig hebben, hoe de structuur moet uitgetekend worden en waar we op moeten inzetten om onze organisatie verder te kunnen blijven ondersteunen in de groei.

  • Change & transformatie: mee evolueren met de noden van het bedrijf en hierbij ook op een wendbare manier zelf in mee evolueren en het team, de processen en de uitvoering laten mee evolueren om te voldoen aan veranderende behoeftes.

  • Holistische approach & connecting the dots: Finance Manager moet vanuit een breder perspectief kunnen kijken, zich niet alleen laten leiden door details, maar vanuit de bigger picture relaties leggen, trends, risico’s en opportuniteiten spotten en deze dan met het team opnemen en verder uitdiepen indien nodig.


Naast onze kernwaarden innoveren, ondernemen, delen, beschik je over volgende competenties:

  • conceptualiseren/Abstract redeneervermogen

  • organiseren

  • beheren

  • coachen, ontwikkelen en bouwen van teams

  • overtuigingskracht

  • samenwerken

  • emotionele stabiliteit

  • organisatiebetrokkenheid


Groei- en ontwikkelingspotentieel zijn minstens evenwaardig als een eerdere ervaring in gelijkaardige context/sector/organisatiegrootte, maar om dit te laten slagen, verwachten we op vlak van technische vaardigheden en expertise idealiter:

  • Controlling achtergrond

  • Een ervaring in relevante sectoren (people business, staffing, finance…)

  • Kennis van finance processen achterliggend aan een dienstverlening business

  • Ervaring met tax shelter is een pluspunt


Interesse?

Solliciteer hier tot en met 05/03/2024. 

of